|
Ο ασιάρχης ήταν ένας από τους σημαντικότερους αξιωματούχους του Κοινού της Ασίας. Για τις αρμοδιότητες αυτού και της συζύγου του, όπως και για τη σχέση του με τον αρχιερέα, έχουν διατυπωθεί πολλές διαφορετικές απόψεις. |
περισσότερα... |
|
|
|
Η γερουσία είναι γνωστή από την Αρχαϊκή και την Κλασική περίοδο της αρχαίας ελληνικής ιστορίας ως ένα σώμα αριστοκρατικού χαρακτήρα με συγκεκριμένες πολιτικές και διοικητικές αρμοδιότητες. Αν και δεν αποτελεί κυβερνητικό όργανο, επιτελεί σημαντικές πολιτικές και κοινωνικές λειτουργίες. Παρουσιάζεται ως ο θεματοφύλακας της παραδοσιακής ελληνικής ταυτότητας των πόλεων της Ανατολής, στην οποία πλέον όμως σημαίνουσα θέση αποκτά ο Ρωμαίος αυτοκράτορας. |
περισσότερα... |
|
|
|
Τίτλος αξιώματος που αφορούσε την τήρηση της τάξης στις πόλεις της Μικράς Ασίας κατά τα τέλη του 1ου αι. μ.Χ. Οι ειρήναρχοι (ή ειρηνάρχες ή φύλακες της ειρήνης) κατεξοχήν προέρχονταν από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Εκτός από το ειρηναρχικό αξίωμα αναλάμβαναν και άλλα όπως αυτό του αγορανόμου, του στρατηγού, του πρώτου άρχοντος και παράλληλα ανέπτυσσαν ποικίλη ευεργετική δράση. Η ανάληψη του συγκεκριμένου αξιώματος αποτελούσε μέρος της σταδιοδρομίας αυτών των προσώπων στο δημόσιο βίο. |
περισσότερα... |
|
|
|
Νεωκορία ονομαζόταν το προνόμιο της κατασκευής ναού αφιερωμένου στην αυτοκρατορική λατρεία, το οποίο παραχωρούσε ο Ρωμαίος αυτοκράτορας στις πόλεις. Ο θεσμός γνώρισε ιδιαίτερη διάδοση στη Μικρά Ασία. |
περισσότερα... |
|
|
|
H Oμόνοια ως προσωποποιημένη θεότητα συναντάται από το τέλος του 4ου αι. π.X. σε αρκετά μέρη του ελληνικού κόσμου. Η απόδοση λατρευτικών τιμών στη Mικρά Aσία τοποθετείται στο 3ο και 2ο αι. π.X. Κατά την Αυτοκρατορική περίοδο, κόπηκαν χιλιάδες νομίσματα σε πόλεις της Mικράς Aσίας με την επιγραφή OMONOIA στον οπισθότυπο. Αγάλματα της προσωποποιημένης θεότητας στήνονταν σε πολλές πόλεις. Αποτέλεσε σημαντική πτυχή της αυτοκρατορικής λατρείας και ονομάστηκε Σεβαστή Oμόνοια. Οι ιερείς της ήταν μέλη... |
περισσότερα... |
|
|
Προσωποποιήσεις Θεσμών στη Μ. Ασία |
|
|
Οι προσωποποιήσεις θεσμών στην τέχνη της Μικράς Ασίας είναι εξαιρετικά σπάνιες τόσο χρονικά όσο και γεωγραφικά. Εντοπίζονται μόνο σε συγκεκριμένους τύπους μνημείων, όπως οι ψηφισματικές στήλες. Απεικονίσεις του Δήμου, της Βουλής και του Κοινοβουλίου εντοπίζονται κυρίως σε νομίσματα της Αυτοκρατορικής περιόδου. |
περισσότερα... |
|
|
Προσωποποιήσεις Πόλεων και Επαρχιών στη Μ. Ασία |
|
|
Η απεικόνιση πόλεων με προσωποποιημένη μορφή αποτελεί χαρακτηριστικό των ελληνιστικών κυρίως χρόνων. Βρήκε δε μεγάλη απήχηση και στη ρωμαϊκή περίοδο, όταν εκτός από τις πόλεις άρχισαν να προσωποποιούνται και ολόκληρες επαρχίες, για λόγους που σχετίζονταν με την πολιτική προπαγάνδα της εποχής. Η συνηθέστερη απεικόνιση των πόλεων ήταν με τη μορφή Τύχης ή Αμαζόνας, ενώ των επαρχιών ως θεοτήτων ή απλών γυναικών. |
περισσότερα... |
|
|
Ρώμη και Δήμος στη Μ. Ασία |
|
|
Η λατρεία της Ρώμης, του Δήμου και της Συγκλήτου ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη στις πόλεις της Μικράς Ασίας. Η εξέτασή της παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον όχι μόνο όσον αφορά αυτή καθεαυτήν τη λατρεία, αλλά και όσον αφορά την πολιτική, κοινωνική και πολιτισμική σημασία που είχε. |
περισσότερα... |
|
|
|