Encyclopaedia of the Hellenic World, Asia Minor FOUNDATION OF THE HELLENIC WORLD
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα AΑναζήτηση με το γράμμα BΑναζήτηση με το γράμμα CΑναζήτηση με το γράμμα DΑναζήτηση με το γράμμα EΑναζήτηση με το γράμμα FΑναζήτηση με το γράμμα GΑναζήτηση με το γράμμα HΑναζήτηση με το γράμμα IΑναζήτηση με το γράμμα JΑναζήτηση με το γράμμα KΑναζήτηση με το γράμμα LΑναζήτηση με το γράμμα MΑναζήτηση με το γράμμα NΑναζήτηση με το γράμμα OΑναζήτηση με το γράμμα PΑναζήτηση με το γράμμα QΑναζήτηση με το γράμμα RΑναζήτηση με το γράμμα SΑναζήτηση με το γράμμα TΑναζήτηση με το γράμμα UΑναζήτηση με το γράμμα VΑναζήτηση με το γράμμα WΑναζήτηση με το γράμμα XΑναζήτηση με το γράμμα YΑναζήτηση με το γράμμα Z

Greek Deputies in the Ottoman Parliament

Author(s) : Veremis Thanos (12/2/2002)

For citation: Veremis Thanos, "Greek Deputies in the Ottoman Parliament", 2002,
Encyclopaedia of the Hellenic World, Asia Minor
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=10380>

Greek Deputies in the Ottoman Parliament (3/2/2006 v.1) Ρωμιοί βουλευτές στην οθωμανική βουλή (5/28/2009 v.1) 

GLOSSARY

 

Bulgarian issue
The Bulgarian struggle for ecclesiastical autonomy. Since the 1850’s the Bulgarians claimed the establishment of an autonomous church (exarchate) which would retain typical relationship with the Ecumenical Patriarchate. The latter opposed to this movement as its role had been undermined. After long lasting negotiations and the failure of any attempt for reconciliation, an Ottoman firman promulgated in 1870 established the Bulgarian exarchate, although the Patriarchate declared the Exarchate schismatic. Naturally, the main character of the struggle of the Bulgarians for ecclesiastical independence was not religious. It was bounded to the Bulgarian nationalism emerged at that time and had clear political dimension (Bulgarian political independence).

millet
The millet system was based on the division of the Ottoman subjects according to religion. The millets were the central communal institutions for the members of the respective ethno-religious groups, in particular for the non-Muslim subjects of the Empire. The millets had its own institutions and functions concerning self-administration, religion, education, justice, and social coherence. Although the division of the subjects according to their religion had always been fundamental in the Empire, the millets in their fully organized form originate in the end of the 18th century. In the 19th century, in particular during the period of the tanzimat reforms, the millets became the main institutions through which the non-Muslim subjects were incorporated in the Ottoman Empire.

 
 
 
 
 
 
 
 

Entry's identity

 
press image to open photo library
 

>>>